Lavazza har stor fokus på forskning, uddannelse og innovation. Det er værdier der kendetegner virksomheden – og værdier der er basis for den passion for vores produkter, der gennemstrømmer Lavazza.
Passionen for innovation og kvalitet gennemsyrer vores F&U afdeling – og derved sikrer vi, at vores kvalitet hele tiden er et skridt foran og matcher de krav og forventninger, vi møder blandt vores kunder.
Nyeste innovation
Den første espresso i rummet
Lavazza har hele tiden været front runnere indenfor kaffe og innovation, hvilket nu tages til helt nye højder.
For at vise Lavazzas passion for kaffe indgik Gieseppe Lavazza i 1992 et samarbejde med Helmut Newton, der med en kaldender ville fortælle om det tætte forhold mellem Lavazza og kaffe. Kalenderen blev et hit og er lavet i flere udgaver siden, bl.a. blev Lavazza i 2004 bragt med i rummet på fotografier af Thierry Le Goués – som senere skulle vise sig at blive virkelighed.
10 år senere udviklede Lavazza ISSpresso, i samarbejde med Argotec og det Italienske Rumagentur (ASI). Det var nu muligt at nyde en ægte italiensk espresso, på den internationale rumstation.
Expo 2015: den første nedbrydelige Lavazza-kapsel
Lavazza har arbejdet med espresso kapsler i mange år, men besluttede sig for at fejre deres 120 års historie med at deltage i Expo 2015. Hertil skabe de den første nedbrydelige Lavazza-kapsel, da det skal være muligt at passe på miljøet ved tilberedning af en perfekt italiensk espresso.